lørdag 13. februar 2010

Huset utvendig, en nydelig lørdag..


Her er vårt nye hus utvendig på inngangsiden, med våre 4 (av 5)gutter forann.
Det er akkurat støpt en støpekant oppå den fine steinmuren, forskalingen er på enda her.










Huset skal males i sin helhet i egghvitt forhåpentligvis i løpet av det kommende året.





Her er det fra andre siden, denne siden vender mot vest og har en nydelig ettermiddag-sol inn gjennom alle vinduene.
Balkongen er utenfor vårt soverom, og ja sengetøyet må luftes.

I dag har meg og ungene vært ute nesten hele dagen,mens pappaen var borte og jobbet. Godt med slik nydelig vinter her, ikke helt vanlig det.

God søndag !!

20 kommentarer:

~De gode minner i en ny tid~ sa...

~ Så digg med de flotte søylene! ...og den ytterdøren,kjempefin!Så fort og fint dere får det utenfor og da...den steinmuren var knall fin...så kjekt og se:-) ~

My home is my Castle sa...

For et flott hus !!!!
Nydelig er det.. Og så herlig med den ettermiddagssolen da :))

Klem,Kari

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så fin fasade på huset! Flott hus! :)

Ønsker deg en fin søndag!
Klem

Ida sa...

For ett fantastisk nydelig hus dere har bygget for de flotte familien deres. Det er fem herlige gutter du har :)

Huset ser ut som det ligger helt over skyene ;-) På himmeltoppen..hihi :)

Gleder meg til å følge videre, bildene i innlegget under viser ett utrolig flott hjem, dere må være så lykkelige og stolte :)

Stor søndagsklem fra Ida

ps. Og fem ganger hurra for morsdagen din idag :)

Unknown sa...

Wow- for et flott hus!!! Der skal hele storfamilien kooose seg tenker jeg ♥
Heldige dere er, men regner med at dere trenger plassen:o))

Gleder meg til og se bilder av huset når det er malt, da blir det nok lækkert ♥

Ønsker deg og gjengen en herlig søndag!

Klem Line

sandra sa...

for ett palass dere har fått!! lengesiden jeg var innom her nå, men såå kjekt å se det ferdig!! skikkelig koselig inne også. og den deilige prinsen som er med på noen av bildene;) HERLIGE BARN DU HAR!patica

Therese sa...

Hei hei til deg.

GRATULERE MED NYTT HUS. LEKKERT.

GO MORSDAG OG FASTELAVEN OGSÅ.

Hilsen Therese.

Blåbærpai sa...

Jøye meg for ein utsikt og for eit hus!!!! De har vore knallgode på planlegginga, med mange detaljer som eg har tenkt på måtte vere lurt , om eg skulle byggje meg hus;) Tv stove, matbod, to opvaskamaskiner osv.
De er alldeles superheldige og flinke!!
Gratulera med morsdagen du fembarnsmor!!! helsing ei anna med fem;)

Anonym sa...

Et skikkelig palass!
Skal si dere er raske til å få det ryddet og pent utenfor og. :-)
Nydelige hus da.

Torill sa...

Du gjer ein kjempejobb med dei fem gutane når du er aleine. Eg har to og er heilt utslitt når vi bur på 20 kvm stor stove/kjøkken. Hjelp det å bu større? Eg satsar på det...

Kva seier naboane til det vakre huset dokka? Herleg med masse vindauger når det er sol, og eg likte veldig godt inngangsdøra. Dobbeldør er ein draum og ikkje får oppfylt med det første iallefall.

Tove `blogg verden sa...

NYDELIG HUS!!! Heldig som får så god plass : ) Men det trengs nok med 5 barn ja !
Ha en fin søndags kveld!
Klem Tove

Loccitane sa...

Så fint det blir.
deilig med så stort kjøkken med masse plass til familien. bydelig med en liten prins i vasken,helt utrolig skjønt bilde :)

Klem fra Line

Laila sa...

Det er blitt så flott. Både ute og inne. Så moro å se at huset jeg har fulgt siden tegnestadiet, er på plass.

Klem fra Laila (Lailaras på NM)

Karina sa...

Fantastisk flott hus, akkurat sånn jeg kunne tenkt meg selv :) Og med 5 små gutter, du må da være verdens heldigste mamma :)
Gleder meg til å se fortsettelsen :)

Klem fra Karina

Camilla`s Castle sa...

Fantastik hus dere har bygget!:) utrolig flott!
Jeg er en ganske ny blogger, som er midt i en bygge-prosess selv nå..:)
Legger meg til som følger her..
Gleder meg til å se mer fra deres hjem:)

Camilla

mali-mo sa...

Så flott!!!! Og dere er så utrolig flinke! Syns Tv stuen var så fin også...for en inspirasjon!

Her hos oss er det ike på frem i det hele tatt, vimangler rett og slett eenergi til å gå igang med noe. Men det kommer vel. Håper jeg ;) Planene er iallfall i orden.

Nå ser jeg på klokken her..oooops. Natta!

God helg Hildegunn!

lilleann sa...

Nydelig flott hus!!!! åhh sukk, ikke missunnelig i det heeeele tatt ;) Kjempe flott innvendig også!! Fantastisk!!! Håper på mange flere bilder fremover, så artig å følge bloggen din :)
God helg til deg og dine! :)

Anns draum sa...

Så utruleg flott det er blitt! Og så praktisk alt er blitt, her er ingenting overlatt til tilfeldighetene;)

Klem Ann

Anonym sa...

Så fint hus!! Både utvendig og innvendig:-) lyst og fint.. og romslig.. Vet selv at det er greit med litt plass når man har 3 barn, og med 5 så kommer det sikkert godt med:)

Anonym sa...

Så fint hus!! Både utvendig og innvendig:-) lyst og fint.. og romslig.. Vet selv at det er greit med litt plass når man har 3 barn, og med 5 så kommer det sikkert godt med:)